بهگزارش میراثآریا بهنقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی اصفهان، فریدون اللهیاری امروز دوشنبه 20 آبان با اشاره به اینکه امروزه در بازاری حضور داریم که رقابت به صورت تنگاتنگ در آن جریان دارد تاکید کرد: «توسعه صنایعدستی نیاز به تنوع در تولید اعم از حجم، رنگ و حتی نوع تولید و همچنین بستهبندی مناسب محصولات و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی دارد، لذا امروزه مقوله بازاریابی بحث مهمی در دو حوزه گردشگری و صنایعدستی است.»
او اضافه کرد: «با توجه به اینکه این کار در سالهای گذشته در اصفهان بهصورت سنتی انجام میشد نیاز به نوآوری در آن، خصوصا پس از انتخاب این شهر بهعنوان دومین شهر جامع و جهانی صنایعدستی و همچنین انتخاب اصفهان بهعنوان صد و شانزدهمین شهر جهانی خلاق بیش از گذشته احساس میشود.»
اللهیاری در ادامه با بیان اینکه مجموعه جهانی میدان امام (ره) (نقش جهان) بزرگترین بازار عرضهکننده صنایعدستی در دنیاست، گفت: «در گذشته روش سنتی فروش صنایعدستی به این شکل بود که فروشندگان در داخل مغازه خود مینشستند و محصولات خود را میفروختند، اما امروز این روش به تنهایی با وجود بیش از 500 فروشگاه عرضه صنایعدستی در این میدان بزرگ تاریخی کافی نیست.»
او در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه لازم است این روشهای سنتی در بازار رقابتی امروز تغییر کند از ایجاد ۴۰ شرکت که از طریق تجارت الکترونیک برای صنایعدستی بازاریابی میکنند، در اصفهان خبر داد و خاطرنشان کرد: «در نگاه جدید خود به مقوله بازاریابی جهانی در کنار شیوههای گذشته به تقویت بنگاههای بزرگ تجارت صنایعدستی به ویژه در حوزه بازایابی در دو سطح ملی و بینالمللی نیز پرداختهایم.»
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی اصفهان، همچنین با اشاره به اینکه این بنگاهها در بیش از ۲۰ کشور جهان نیز نمایندگی دارند و در زمینه تجارت دیجیتال صنایعدستی فعالیتهای مهمی انجام میدهند، اضافه کرد:« امروزه استفاده از تجارت الکترونیک و بازار دیجیتالی در توسعه صادرات نقش بسزایی دارد و لازم است تولیدکنندگان صنایعدستی به این بازار توجه بیشتری داشته باشند.»
انتهای پیام/